A Felsőfokon.hu Szakmai Blogmagazin nevében keresem levelemmel!
A Felsőfokon.hu Szakmai Blogmagazin
egy szerkesztett blogportál, mely új megközelítést kínál szakmai
tartalmak bemutatására, és környezetet biztosít, hogy párbeszéd
kezdődjön szakmai témákban.
A
rendszer üzemeltetésével célunk, eszközt adni szakemberek és
szervezetek kezébe, hogy blogokon keresztül, könnyen emészthető
formában oszthassák meg tudásukat szakmai tartalmak iránt érdeklődő
közönséggel. A rendszer felépítését bemutató ábra itt!
Szakmai blog szerkesztőknek, szakmai szervezeteknek és vállalatoknak van lehetősége rendszerünkben saját felületet üzemeltetni.
Jelenleg partner programunk keretében tartalom szolgáltató szakmai blog
szerkesztőket keresünk. Olyan blogok üzemeltetőit, akik kifejezetten
szakmai témákkal foglalkoznak és rendszerünket tesztelnék 3 hónapon át. Szakmai blog szerkesztésről információk itt!
A partner programunkban való részvételt szeretnénk felajánlani Önnek!
A szakmai blog szerkesztésével történő pénz kereseti lehetőségről a kompenzációs tervet kérésre elküldjük.
Ha bármilyen kérdése van levelemmel kapcsolatban ne hezitáljon keresni a hadaszatszakag@gmail.com címen!
Kovács Bence
Felsofokon.hu, hadászat szakág szerkesztő
Az egyik szitakötő aktív vezetőjeként vettem részt a védekezésben. Ahogy mi helikopter pilóták tréfásan jegyeztük meg, mi képesek vagyunk egy kézzel 3 tonnát megemelni(amelyikkel a magassági kart húzzuk :-)).
Ez igazi kemény "meló" volt, és nem kéj-repkedés. Hajnal 4-kor már a reptéren voltunk, hogy napkeltekor fel tudjunk szállni, majd szinte az utolsó csepp üzemanyagig repültünk, ami 2-2:15'-et jelentett. Volt, hogy csupán kb.100L keró maradt a tankban. Ez első hallásra soknak tűnik, de ha belegondolunk, hogy ilyen terhelés mellett a helikopter fogyasztása elérheti a 13perc/L-t(!!!), ami csak pár percet jelent 100L-nél.
A leszállás után 3óra pihenő következett. De csak nekünk, mert egy eddig pihenő friss személyzet vitte el a gépet. Majd miután visszaért a gép, újból mi mentünk. És ezt 3-szor csináltuk meg, ami napi 6 óra(hivatalosan!) repülést jelentett.
Az egyes homok töltő depokhoz általában 3-4 gép ment. Folyamatos körön dolgoztunk, ami egy kimondatlan versenyre ösztökélt minket, hogy ki tudja minél gyorsabban felvenni, majd letenni a zsákot, ezáltal több kört megtenni. És a zsákokat nem csak letenni kellett, hanem precízen, szinte centiméter pontosan a vízügyi szakemberek által kijelölt helyre illeszteni. Napnyugtáig dolgoztunk.
Este 10 körül értem haza, majd másnap 4-kor ismét a reptéren voltunk.
Eddigi pályafutásom során még soha nem repültem szűk 2 hét alatt 35 órát!!! Amikor volt olyan év, hogy egész évben repülhettem ennyit(???)
Ki szeretném emelni -a teljesség igénye nélkül- a műszaki állomány munkáját, akik a kisebb hibákat rekord gyorsasággal próbálták orvosolni. És akiknek a leghálásabbak vagyunk, a gépeinknek. Akik bizonyították, hogy nem véletlen repülni tervezték őket.
Ebbe a munkába minden szakmai tudásunk beleadtuk, hogy bizonyíthassuk, főleg a civil lakosság felé, mit is ér a magyar katonai légi erő. Nagyon jó érzés volt aktív tagként segíteni, a repülő tudásunk a köz javára fordítani. Jó volt katonai helikopter pilótának lenni, és érezni, mire vagyunk képesek.
(Sajnos a jövő eddig azt bizonyította, hogy az akkor még ebből sikert kovácsoló politika fokozatosan elfeledkezett rólunk. Aki ma a katonai repülésben dolgozik, pontosan tudja miről van szó...de a remény hal meg utoljára...legalább is ebben bízunk.)
F.peti
Valószínüleg minden exponált fotó egy soha vissza nem térő pillanatot örökít meg. Ez a kép nagyon sok ember emlékeit idézheti fel a "régi szép időkről". Velem ezt tette! Kösz!
Ákyka 2014.12.20. 14:06:32
Bejegyzés: Indexkép sztori, azaz felszállás fáklyával Gege módra
VW józsi 2011.05.30. 17:44:04
Bejegyzés: Új ruhát a királynak, azaz új festést a magyar MiG-23-nak
felsofokon-hadászat 2011.02.11. 18:37:38
A Felsőfokon.hu Szakmai Blogmagazin nevében keresem levelemmel!
A Felsőfokon.hu Szakmai Blogmagazin
egy szerkesztett blogportál, mely új megközelítést kínál szakmai
tartalmak bemutatására, és környezetet biztosít, hogy párbeszéd
kezdődjön szakmai témákban.
A
rendszer üzemeltetésével célunk, eszközt adni szakemberek és
szervezetek kezébe, hogy blogokon keresztül, könnyen emészthető
formában oszthassák meg tudásukat szakmai tartalmak iránt érdeklődő
közönséggel. A rendszer felépítését bemutató ábra itt!
Szakmai blog szerkesztőknek, szakmai szervezeteknek és vállalatoknak van lehetősége rendszerünkben saját felületet üzemeltetni.
Jelenleg partner programunk keretében tartalom szolgáltató szakmai blog
szerkesztőket keresünk. Olyan blogok üzemeltetőit, akik kifejezetten
szakmai témákkal foglalkoznak és rendszerünket tesztelnék 3 hónapon át. Szakmai blog szerkesztésről információk itt!
A partner programunkban való részvételt szeretnénk felajánlani Önnek!
A szakmai blog szerkesztésével történő pénz kereseti lehetőségről a kompenzációs tervet kérésre elküldjük.
Ha bármilyen kérdése van levelemmel kapcsolatban ne hezitáljon keresni a hadaszatszakag@gmail.com címen!
Kovács Bence
Felsofokon.hu, hadászat szakág szerkesztő
Bejegyzés: Névjegy-DragonNews Blogger
F.peti 2010.05.08. 00:36:48
Ez igazi kemény "meló" volt, és nem kéj-repkedés. Hajnal 4-kor már a reptéren voltunk, hogy napkeltekor fel tudjunk szállni, majd szinte az utolsó csepp üzemanyagig repültünk, ami 2-2:15'-et jelentett. Volt, hogy csupán kb.100L keró maradt a tankban. Ez első hallásra soknak tűnik, de ha belegondolunk, hogy ilyen terhelés mellett a helikopter fogyasztása elérheti a 13perc/L-t(!!!), ami csak pár percet jelent 100L-nél.
A leszállás után 3óra pihenő következett. De csak nekünk, mert egy eddig pihenő friss személyzet vitte el a gépet. Majd miután visszaért a gép, újból mi mentünk. És ezt 3-szor csináltuk meg, ami napi 6 óra(hivatalosan!) repülést jelentett.
Az egyes homok töltő depokhoz általában 3-4 gép ment. Folyamatos körön dolgoztunk, ami egy kimondatlan versenyre ösztökélt minket, hogy ki tudja minél gyorsabban felvenni, majd letenni a zsákot, ezáltal több kört megtenni. És a zsákokat nem csak letenni kellett, hanem precízen, szinte centiméter pontosan a vízügyi szakemberek által kijelölt helyre illeszteni. Napnyugtáig dolgoztunk.
Este 10 körül értem haza, majd másnap 4-kor ismét a reptéren voltunk.
Eddigi pályafutásom során még soha nem repültem szűk 2 hét alatt 35 órát!!! Amikor volt olyan év, hogy egész évben repülhettem ennyit(???)
Ki szeretném emelni -a teljesség igénye nélkül- a műszaki állomány munkáját, akik a kisebb hibákat rekord gyorsasággal próbálták orvosolni. És akiknek a leghálásabbak vagyunk, a gépeinknek. Akik bizonyították, hogy nem véletlen repülni tervezték őket.
Ebbe a munkába minden szakmai tudásunk beleadtuk, hogy bizonyíthassuk, főleg a civil lakosság felé, mit is ér a magyar katonai légi erő. Nagyon jó érzés volt aktív tagként segíteni, a repülő tudásunk a köz javára fordítani. Jó volt katonai helikopter pilótának lenni, és érezni, mire vagyunk képesek.
(Sajnos a jövő eddig azt bizonyította, hogy az akkor még ebből sikert kovácsoló politika fokozatosan elfeledkezett rólunk. Aki ma a katonai repülésben dolgozik, pontosan tudja miről van szó...de a remény hal meg utoljára...legalább is ebben bízunk.)
F.peti
Bejegyzés: Árvízi szitakötők, azaz Szelevényt igazíts!
sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2009.12.11. 08:27:35
Bejegyzés: Az utolsó felszállás
TopiDoc 2009.12.11. 08:13:55
Bejegyzés: Az utolsó felszállás
gábornok 2009.11.28. 14:00:37
Bejegyzés: Viharfelhő alatt, a Balaton felett
-putyin- 2009.10.26. 14:24:40
Bejegyzés: Viharfelhő alatt, a Balaton felett
vanya 2009.10.17. 06:04:27
Bejegyzés: Helikopterek a Balaton felett
Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2009.10.12. 09:41:25
Jó munkát és sok témát kívánok!
Devil 505
Bejegyzés: Veres Zoltán vs Talmácsi Gábor, azaz, amikor egy ötlet megvalósul