Utolsó kommentek:

Ákyka 2014.12.20. 14:06:32

Gratulálok a képhez,nagyon szép lett!!!

Bejegyzés: Indexkép sztori, azaz felszállás fáklyával Gege módra

VW józsi 2011.05.30. 17:44:04

Jó a kezdeményezés. Én egy Il 14-es projektben veszek részt. Fél szemmel figyelem a fejleményeket.

Bejegyzés: Új ruhát a királynak, azaz új festést a magyar MiG-23-nak

felsofokon-hadászat 2011.02.11. 18:37:38

Tisztelt Szerkesztő!

A Felsőfokon.hu Szakmai Blogmagazin nevében keresem levelemmel!

A Felsőfokon.hu Szakmai Blogmagazin
egy szerkesztett blogportál, mely új megközelítést kínál szakmai
tartalmak bemutatására, és környezetet biztosít, hogy párbeszéd
kezdődjön szakmai témákban.
A
rendszer üzemeltetésével célunk, eszközt adni szakemberek és
szervezetek kezébe, hogy blogokon keresztül, könnyen emészthető
formában oszthassák meg tudásukat szakmai tartalmak iránt érdeklődő
közönséggel. A rendszer felépítését bemutató ábra itt!

Szakmai blog szerkesztőknek, szakmai szervezeteknek és vállalatoknak van lehetősége rendszerünkben saját felületet üzemeltetni.

Jelenleg partner programunk keretében tartalom szolgáltató szakmai blog
szerkesztőket keresünk. Olyan blogok üzemeltetőit, akik kifejezetten
szakmai témákkal foglalkoznak és rendszerünket tesztelnék 3 hónapon át. Szakmai blog szerkesztésről információk itt!

A partner programunkban való részvételt szeretnénk felajánlani Önnek!

A szakmai blog szerkesztésével történő pénz kereseti lehetőségről a kompenzációs tervet kérésre elküldjük.

Ha bármilyen kérdése van levelemmel kapcsolatban ne hezitáljon keresni a hadaszatszakag@gmail.com címen!

Kovács Bence
Felsofokon.hu, hadászat szakág szerkesztő

Bejegyzés: Névjegy-DragonNews Blogger

F.peti 2010.05.08. 00:36:48

Az egyik szitakötő aktív vezetőjeként vettem részt a védekezésben. Ahogy mi helikopter pilóták tréfásan jegyeztük meg, mi képesek vagyunk egy kézzel 3 tonnát megemelni(amelyikkel a magassági kart húzzuk :-)).
Ez igazi kemény "meló" volt, és nem kéj-repkedés. Hajnal 4-kor már a reptéren voltunk, hogy napkeltekor fel tudjunk szállni, majd szinte az utolsó csepp üzemanyagig repültünk, ami 2-2:15'-et jelentett. Volt, hogy csupán kb.100L keró maradt a tankban. Ez első hallásra soknak tűnik, de ha belegondolunk, hogy ilyen terhelés mellett a helikopter fogyasztása elérheti a 13perc/L-t(!!!), ami csak pár percet jelent 100L-nél.
A leszállás után 3óra pihenő következett. De csak nekünk, mert egy eddig pihenő friss személyzet vitte el a gépet. Majd miután visszaért a gép, újból mi mentünk. És ezt 3-szor csináltuk meg, ami napi 6 óra(hivatalosan!) repülést jelentett.
Az egyes homok töltő depokhoz általában 3-4 gép ment. Folyamatos körön dolgoztunk, ami egy kimondatlan versenyre ösztökélt minket, hogy ki tudja minél gyorsabban felvenni, majd letenni a zsákot, ezáltal több kört megtenni. És a zsákokat nem csak letenni kellett, hanem precízen, szinte centiméter pontosan a vízügyi szakemberek által kijelölt helyre illeszteni. Napnyugtáig dolgoztunk.
Este 10 körül értem haza, majd másnap 4-kor ismét a reptéren voltunk.
Eddigi pályafutásom során még soha nem repültem szűk 2 hét alatt 35 órát!!! Amikor volt olyan év, hogy egész évben repülhettem ennyit(???)
Ki szeretném emelni -a teljesség igénye nélkül- a műszaki állomány munkáját, akik a kisebb hibákat rekord gyorsasággal próbálták orvosolni. És akiknek a leghálásabbak vagyunk, a gépeinknek. Akik bizonyították, hogy nem véletlen repülni tervezték őket.
Ebbe a munkába minden szakmai tudásunk beleadtuk, hogy bizonyíthassuk, főleg a civil lakosság felé, mit is ér a magyar katonai légi erő. Nagyon jó érzés volt aktív tagként segíteni, a repülő tudásunk a köz javára fordítani. Jó volt katonai helikopter pilótának lenni, és érezni, mire vagyunk képesek.
(Sajnos a jövő eddig azt bizonyította, hogy az akkor még ebből sikert kovácsoló politika fokozatosan elfeledkezett rólunk. Aki ma a katonai repülésben dolgozik, pontosan tudja miről van szó...de a remény hal meg utoljára...legalább is ebben bízunk.)
F.peti

Bejegyzés: Árvízi szitakötők, azaz Szelevényt igazíts!

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2009.12.11. 08:27:35

Javítva, köszi a korrekt infót.

Bejegyzés: Az utolsó felszállás

TopiDoc 2009.12.11. 08:13:55

Szolnokra ment a 119 és a 128-as, Kecskeméten maradt a 136-os.

Bejegyzés: Az utolsó felszállás

gábornok 2009.11.28. 14:00:37

Szupi szép képek! A függ. vezérsík végén milyen ábrák vannak a kéksáv-alapon nemtán (az) uniós csillagok??

Bejegyzés: Viharfelhő alatt, a Balaton felett

vanya 2009.10.17. 06:04:27

Valószínüleg minden exponált fotó egy soha vissza nem térő pillanatot örökít meg. Ez a kép nagyon sok ember emlékeit idézheti fel a "régi szép időkről". Velem ezt tette! Kösz!

Bejegyzés: Helikopterek a Balaton felett

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2009.10.12. 09:41:25

Üdv a klubban! :-)

Jó munkát és sok témát kívánok!

Devil 505

Bejegyzés: Veres Zoltán vs Talmácsi Gábor, azaz, amikor egy ötlet megvalósul
süti beállítások módosítása